اخبار

چک کردن به روز رسانی بازار

تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای اخذ شهروندی ترکیه

مدیرکل ثبت احوال و شهروندی وابسته به وزارت کشور ترکیه اعلام کرد بسیاری از افراد متقاضیان شهروندی کشور را سرمایه‌گذاران خارجی تشکیل می‌دهند

سینان گونر، مدیر کل امور ثبت احوال و شهروندی وزارت کشور ترکیه در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: «بسیاری از اتباع خارجی که در ترکیه زندگی می‌کنند درخواست اخذ شهروندی خود را ارائه داده‌‌اند».

ادامه سخنان گونر در این گفتگوی اختصاصی به شرح زیر است:

«بسیاری از این درخواست کنندگان سرمایه‌گذاران خارجی هستند. این افراد با علم به اینکه شهروندی ترکیه بسیار با ارزش است، طالب کارت شناسایی و پاسپورت ترکیه هستند. آنها می‌خواهند با سرمایه‌گذاری به زندگی در کشور ما ادامه دهند.

صدها هزار پناهجوی سوری در ترکیه اقامت رسمی دریافت کرده اند. روند اداری اخذ تابعیت ترکیه برای 50 هزار سوری ادامه دارد. آنها با توجه به شرایط مشخصی مانند داشتن تخصص، نخبه بودن و داشتن پتانسیل کاری انتخاب می‌شوند.

-ما روند اداری 50 هزار تبعه سوری را که واجد این شرایط بودند آغاز کردیم. تاکنون پرونده 7 هزار سوری که به سن قانونی رسیده‌اند از سوی هئیت دولت تایید شده و روند اداری این 7 هزار نفر به پایان رسیده است.

پیش از این نیز پرونده 3 هزار سوری را به هئیت وزیران فرستاده‌ایم و 3 هزار پرونده دیگر نیز در انتظار تایید هئیت وزیران است.

-در مجموع روند اداری پرونده 13 هزار تبعه سوری به اتمام رسیده که با در نظر گرفتن تعداد افرادی که تحت سرپرستی این 13 هزار نفر هستند، مجموعا روند اداری 38 هزار سوری برای اخذ شهروندی ترکیه به پایان رسیده است.

پرونده 4500 سوری دیگر نیز در جریان است. این تعداد اگر با احتساب فرزندان این افراد به 15 هزار نفر برسد، ما به هدف خود برای اعطای شهروندی به 50 هزار سوری خواهیم رسید».

منبع: خبرگزاری TRT