اخبار

چک کردن به روز رسانی بازار

علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به ترکیه ادامه دارد

 

چارلز روبرتسون، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه رنسانس کاپیتال بریتانیا در گفتگو با خبرنگار آناتولی با اشاره به ادامه توجه سرمایه گذاران خارجی به ترکیه گفت: انتظار داریم در آینده ارزش لیر ترکیه افزایش یابد.

وی همچنین اظهار داشت:

لیر ترکیه با توجه میانگین ارزش آن در دو سال اخیر، 5 درصد ارزان تر است. با توجه به اقتصادهای درحال توسعه در این سطح واحدهای پولی زیادی وجود ندارد. این موضوع باعث می شود که لیر ترک برای آنان جذاب باشد.

معتقدم که می توان لیر ترک را در سطح به ازای هر دلار 3.38 لیر ترک ببینیم. این امر ممکن است در یک هفته یا طی 3 ماه صورت گیرد. انتظار داریم که در ماه های آینده لیر ترک کارایی بیشتری از خود نشان دهد.

ترکیه همچنان برای سرمایه گذاران خارجی گزینه ای است که می تواند سود بالایی به همراه داشته باشد. اوراق بهادار ترکیه همچنان بازده دو رقمی دارد. این موضوع در کشورهای با اقتصاد در حال توسعه یا توسعه یافته زیاد مشاهده نمی شود.

همچنین انتظار داریم که در دوره های آینده میزان تورم در ترکیه کاهش یابد. اخیرا با 30 سرمایه گذار در زمینه اوراق بهادار با سود ثابت دیدار کردم.

تمایل به سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد. برخی از آنان از هم اکنون از هفته های گذشته آغاز به سرمایه گذاری کرده اند. کاهش تورم به این امر کمک کرد. طی چند ماه آینده احتمال کاهش تورم وجود دارد.