اخبار

چک کردن به روز رسانی بازار

کنفرانس مشترک مراکز منطقه‌ای داوری تهران و استانبول

مرکز داوری استانبول اعلام کرد که در چارچوب گسترش فعالیت های این مرکز در سطح بین المللی کنفرانسی مشترک با مرکز منطقه ای داوری تهران در ایران برگزار شد.

دکتر ضیا آکینجی، رئیس هیئت مدیره این مرکز طی سخنانی در این کنفرانس که در آن حقوقدانان داوری فرصت های منطقه ای و شرایط همکاری را بررسی کردند، همکاری دو مرجع داوری استانبول و تهران را باعث ایجاد شرایط غیرقابل اغماضی توصیف کرد که باید آنها را به فرصت تبدیل کرد.

وی در ادامه همچنین تصریح کرد:

"برگزاری کنفرانس و کمک آن به رسیدن به اهداف فوق الذکر است. البته نمی توان از اهمیت دیوان های داوری تاثیرگذاری چون پاریس، ژنو و لندن گذشت ولی اهمیت مراکز داوری منطقه ای نیز روز به روز در حال افزایش است.

از این رو علاقه مند هستیم که مرکز داوری تهران را به تجار ترکیه معرفی کنیم. از دیگر سو مسائل حقوقی سرمایه گذاران اروپایی در ایران نیز می تواند از بازارهای کاری ما باشد.

مرکز منطقه ای داوری استانبول اخیرا با دیوان دائمی داوری بین المللی در لاهه توافقنامه همکاری امضا کرده است. این توافقنامه به دلیل هویت بخشی بین المللی دارای اهمیت فراوان است.

استانبول برای مجریان به دلیل ساختار لوجستیکی و از لحاظ راهبردی موقعیت ویژه ای را دارا می باشد. همچنین مرکز منطقه ای داوری استانبول به دلیل واقع شدن در مرکز مالی استانبول از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به همین دلیل حمایت های زیادی از طرف دولت، نهادهای عمومی و سازمان های خصوصی دریافت می کنیم. دیگر دیوان تنها گزینه توافقنامه های استناندارد عمومی نیست بلکه واقعا دنبال یک راه حل مورد استفاده هستیم."

اویس رضوانیان، مدیر مرکز منظقه ای داوری تهران نیز با اشاره به برخورداری از ساختارهای حقوق اظهار داشت:

"ایران، برای قبول تصمیمات و طرح های داورهای خارجی، اجرا و تنفیذ آنها از توافقنامه نیویورک پیروی می کند. قوانین اصلاحی داوری داخلی و بین المللی و نیز از لیست کارشناسان مجرب و قوی برخوردار است.

مرکز هیچ همکاری با دولت ندارد و یک نهاد بی طرف و مستقل است. از لحاظ زمان و هزینه نیز بسیار مناسب بوده و گزینه ارزان و موثری برای داوری است".

گفتنی است اولین گام همکاری میان مرکز منطقه ای داوری استانبول و تهران در دسامبر 2016 در کنفرانس پاریس برداشته شد. این نشست که به طور مشترک در تهران برگزار شد در ماه های آینده در کنفرانس استانبول و با حضور شخصیت های برجسته در دنیای داوری ادامه خواهد یافت.