ازدواج در ترکیه

ازدواج در ترکیه




شرايط و نحوه ازدواج اتباع خارجي در ترکيه 

بر اساس قانون مدنی ترکیه اتباع خارجي نيز مي توانند در ترکيه عقد ازدواج خود را ثبت کنند. مراحل ازدواج اتباع خارجي اندکي با اتباع ترکيه متفاوت مي باشد. براي نمونه اتباع ايراني مي بايستي از کنسولگريهاي ايران برگ تجرد دریافت بنمایند.

در زير بصورت خلاصه مراحل کامل عقد ازدواج آمده است:

1- مراجعه به کنسولگري کشور متبوع خارجيها:

اگر يکي يا هردوي طرفين ازدواج ايراني باشند، هردو شخص مي بايستي به کنسولگري کشور خود مراجعه نموده و برگه تجرد دريافت کنند. لازم به توضيح است که دختران ايراني بر اساس قوانين ايران مي بايستي اجازه پدر را در ازدواج اول داشته باشند و يا گواهي فوت وي را به کنسولگري ارائه دهند همچنین برای خانمهایی که برای بار دوم ازدواج می کنند، ارائه برگه طلاق براي دريافت برگ تجرد الزامی است، ضمنا برای دریافت برگ تجرد علاوه بر مدارک فوق اصل شناسنامه و کارت ملی و پاسپورت و 3 قطعه عکس لازم است.

2آزمايش خون (گواهی سلامت):

گواهی سلامت یا آزمايش خون برای تشخیص بیماریهای ارثی و خونی توسط بيمارستانهاي دولتي و يا موسسات غير انتفاعي و خيريه انجام میپذیرد.

3- ترجمه مدارک و پاسپورت و امضا فرمهاي ويژه

فرمهاي ويژه که از شهرداريها گرفته شده در یکی از دفاتر اسناد رسمی امضا و به ثبت می رسد.

4- تعيين وقت عقد رسمي:

پس از انجام امور بالا زمان عقد مشخص خواهد شد.

5- ثبت رسمي در ايران:

وکیل موسسه ما تمامی کارهای زیر را درمدت چهار روزانجام میدهد.

پس از پايان عقد رسمي در ترکيه شما در اين کشور رسما زن و شوهر محسوب مي شويد. براي ثبت رسمي در ايران مي بايستي برگه عقد در ترکيه را به کنسولگري ايران برده و به همراه عقد ديني که معمولا در رايزني فرهنگي ايران صورت مي پذيرد مدارک ازدواج خود را به ثبت برسانيد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا با دفتر موسسه تماس بگیرید